|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3281 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Co to jest powietrze? - zainteresowanie dzieci przyrodą nieożywioną. Scenariusz zajęć dla dzieci 6-letnich.
Cel ogólny: Zainteresowanie dzieci przyrodą nieożywioną.
Cele szczegółowe: - uświadomienie dzieciom faktu istnienia wokół nas powietrza jako składnika życia, - bogacenie języka pojęciowego, - opisywanie wydarzeń w czasie przeszłym, - zapoznanie z dobrymi i złymi „poczynaniami” wiatru oraz sposobami wykorzystania powietrza w technice, - zaspokojenie naturalnej ciekawości poznawczej dziecka, - odzwierciedlenie spostrzeżeń o świecie w technice.
Przebieg: 1. Co ukryło się w szklance a co w balonie? – doświadczenia. Nauczycielka pokazuje dzieciom szklankę wypełniona wodą. - Co jest w szklance? - Jaka ona jest? - Co można z nią zrobić? Nauczyciel wylewa wodę ze szklanki. - Co teraz jest w szklance? - Co to jest powietrze? - Jak wygląda? Nauczyciel pokazuje nadmuchany balon. - Co jest w balonie? - Jak sprawdzić czy jest tam powietrze? (wylot balonika skierować na dłoń lub włożyć do wody). - Czym są takie bąbelki w wodzie? 2. Piotruś i powietrze – słuchanie wiersza L.J. Kerna oraz rozmowa z dziećmi. - Kim chciał być Piotruś? - Dlaczego właśnie powietrzem? - Co robił wiatr? 3. Taniec z balonem – zabawa ruchowa przy muzyce. 4. Czy można zobaczyć powietrze? – porównanie dwóch obrazków w wyniku, którego dzieci dochodzą do wniosku, że wiatr to ruch powietrza. 5. Zły i dobry wiatr – zabawa dydaktyczna. Każde dziecko otrzymuje obrazek przedstawiający „działalność wiatru” np. rozbita szyba w oknie, śpiew ptaka. Zadaniem dziecka jest określenie, czy jest to pożyteczna działalność, czy też jej zły skutek i uzasadnienie wyboru. 6. Wietrzyk – psotnik – śpiewanie piosenki. 7. Znajdź swoje drzewo – dzieci podzielone na „drzewa” i „zwierzęta”. Każde ze „zwierząt” ma swoje „drzewko”, gdzie szuka pożywienia, bawi się. Na sygnał biegnie szukać innego „drzewa” wstrzymując oddech. - Czy łatwo jest biegać bez oddychania? - Co jest potrzebne do oddychania? Wiecie teraz jak ważne jest powietrze dla ludzi i zwierząt. 8. Dmuchany balonik – ćwiczenia oddechowe. 9. Balonowy stworek – ozdabianie nadmuchanego balonika folią samoprzylepną.
Opracowała: Renata Kściuk Publiczne Przedszkole nr 38 Rzeszów
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|